Kako Google vidi duplo?

Da li vam se ikada desilo da prilikom potrage za odgovorajućim sadržajem umesto, očekivanog, preciznog rezultata, dobijete gomilu istovetnog sadržaja? Dupli sadržaj je jedna od 10 SEO metoda koje se smatraju apsolutno pogrešnim, ali mnoge kompanije pa i pojedinci prosto ne obraćaju pažnju na to.

kako google vidi duplo seo

You’re doing it wrong!

Srećom, Google ovakav sadržaj posmatra kao dupliciran, a sajtovi koji su identifikovani na taj način dobijaju penale. Ne postoji tačno određena kazna za duplicirani sadržaj jer sam algoritam na osnovu kojeg se vrši ocenjivanje funkcioniše poprilično samostalno. Jedino što možete da uradite je da se osigurate da vaš blog ili web prezentacija neće biti podložni negativnim ocenama, ili da se informišete o tome šta Google smatra dupliciranim sadržajem.

Duplicate content generally refers to substantive blocks of content within or across domains that either completely match other content or are appreciably similar.

Ukoliko ste pomislili da manipulacijom sadržajem možete ostvariti bolji Page Rank, varate se. Ovakva praksa če, pre svega, uticati na jako loše komentare posetilaca i time će te ih odbiti od svog sajta, a samim tim ćete i izgubiti na količini saobraćaja. Više puta ponavljani sadržaj smanjuje vidljivost što dalje loše utiče na crawl rate, a sve to doprinosi lošijim SEO rezultatima.

Šta je duplo?

Problem sa duplim sadržajem podrazumeva i posedovanje više adresa za isti sadržaj sajta. Naime, kada se isti sadržaj nalazi na različitim domenima ili url adresama, sadržaj se smatra dupliciranim. Takođe, u slučaju da ste optimizovali vaš sajt ili blog za mobilne uređaje, a obe verzije dele isti sadržaj, to takođe spada pod definiciju duplikata. Pored ovog, postoji još jedan primer – verzija sajta optimizovana za štampu takođe potpada pod penalizaciju od strane Google-a.

Identifikatori sesija uglavnom ne predstavljaju problem na websajtu kada je sve podešeno kako treba. Međutim, kada identifikatori sesija pronađu put do ciljane adrese, oni dovode do duplikata na sajtu. Ovo dovodi do velikih gubitaka i problema. Takođe, neki od kodova koji se koriste za analitiku kreiraju duplicirani sadržaj. Ovo je čest slučaj u situacijama kada pretraživači vide stranice kao odvojene poddomene i to dovodi do loših rezultata.

Kako rešiti problem?

Sve navedeno može biti vrlo zabrinjavajuće ali ne treba tako gledati na stvari, jer postoji efikasni načini da se izborite sa dupliciranim sadržajem.

Koristite 301 redirekciju

Ukoliko ste preuredili vaš sajt, koristite 301 redirekciju kroz .htaccess kako bi ste na pametan način redirektovali vaše posetioce. Ovaj tip redirekcije je permanentan i može biti izuzetno koristan, pogotovo u borbi sa dupliciranim sadržajem.

Iskoristite Google Webmaster Tools

Ovaj sjajan i besplatan alat može da vam ukaže na mnogobrojne propuste na vašoj prezentaciji i samim tim značajno pomogne u samoj optimizaciji. Pored toga, kroz ovaj alat možete reći Google-u koji je vaš primarni tj. preferirani domen.

Kreirajte jedinstven sadržaj

Ovo je jedan od najčešće ignorisanih saveta od strane webmastera ali je i jedan od najvažnijih. U idealnom slučaju, potrebno je da kreirate sadržaj koji ne postoji nigde na vašem sajtu ili Internetu. Na žalost, ne postoji nijedan alat koji bi mogao da ukaže na jedinstvenost vaše ideje, ali predlažemo da, pre nego što se bacite u pisanje, pre svega bacite na istraživanje. Drugi način je da pokušate sa korišćenjem nekih servisa kao što je PlagSpotter koji vam mogu značajno olakšati život i uštedeti gomilu vremena.

Izbegnite poluprazne i nedovršene stranice

Niko ne voli da vidi praznu stranicu ili informaciju “samo što nije, uskoro…” i slično. Nemoje postavljati stranice za koje nemate definitivan sadržaj ili, ako baš morate, zabranite botovima da je indeksiraju.

Rupa bez dna

Ova tema se, naravno, ne završava ovde. Ukoliko ste webmaster i posedujete neki blog ili sajt, podelite svoje iskustvo u vezi sa ovom temom i javite nam kako se vi borite sa sadržajem koji se ponavlja.

Tagovi:

2 komentara

  • “a sajtovi koji su identifikovani na taj način dobijaju penale”
    Ovo nije tačno. Google ne daje penale za dupliran sadržaj (ovo su rekli i Matt Cutts i John Muller), već samo algoritamski izabere originalnu stranicu i nju prikaže na SERP, duplikate ne prikaže.

    • To nije penal u bukvalnom smislu, ali ako neki sajt nestane iz pretrage, to se ipak može nazvati penal. O tome više može da se pročita ovde http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=66359 .
      Konkretno “Google perceives that duplicate content may be shown with intent to manipulate our rankings and deceive our users, we’ll also make appropriate adjustments in the indexing and ranking of the sites involved. As a result, the ranking of the site may suffer, or the site might be removed entirely from the Google index, in which case it will no longer appear in search results.”

Komentari su zatvoreni.