Sedam neophodnih alata za digitalni marketing

Aktivnost na društvenim mrežama, pogotovo ukoliko se bavite biznisom i marketingom, posao je sa punim radnim vremenom, stoga alati koji mogu uštedeti vreme i doneti finasijsku i marketinšku korist predstavljaju pravi blagoslov. Ono što se javlja kao problem jeste veliki broj istih namenjenih da olakšaju delovanje na društvenim mrežama, te postoji velika mogućnost da u moru sličnih previdite one dobre.

slika-1

U zavisnosti od marketinške aktivnosti i društvene mreže koji primarno koristite, možemo izdvojiti sledeće alate:

Social media marketing

Hootsuite

1.  Hootsuite je jedan od najboljih alata ukoliko vas zanima savršen odnos cene i performansi. Hootsuite pruža mogućnost postavljanja sadržaja na više društvenih mreža istovremeno (Facebook, Google+, Twitter) i sve to putem jedne platforme. Posebna funkcionalnost ovog alata jeste dostupna analitika putem koje se mogu izmeriti efekti marketinške kampanje, prate konverzije ili dele informacije unutar socal media tima.

Hootsuite-good

Cena

Hootsuite možete naći u free verziji koja poseduje dovoljno funkcionalnosti neophodne za početnike. Za SME (Social Media Eksperte) dobar izbor predstavlja Hootsuite Pro (8.99$ mesečno), dok je za marketinške agencije, social media konsultante i veće kompanije enterprise opcija najbolji izbor.

Korisnička podrška

Must Be Present

2.  Must be present namenjen je kompanijama i brendovima koji su uvideli da su društvene mreže mnogo više od marketinške platforme te da se akcenat sve više stavlja na komunikaciju sa krajnjim korisnicima. Ovaj efikasni alat pretražuje Twitter profil i analizira koliko brzo odgovarate na korisnička pitanja. Izveštaj angažovanosti pruža uporedne podatke te se na taj način može ispratiti kako se kotirate. Aktivnost i analiza u ovom segmentu je krucijalna jer su studije pokazale da gotovo 42% potrošača očekuje odgovor na postavljeno pitanje u roku od sat vremena, a čak 71% korisnika će preporučiti upravo onaj brend koji obezbeđuje brze i efikasne odgovore. Must-be-present-tool
Cena

Besplatno.

Ugled na društvenim mrežama

Social Mentions

3. Nedovoljna aktivnost kada je pitanju praćenje da li, šta i koliko se o vašem brendu govori na Internetu upoređuje se sa ulaskom u bokserski ring bez bokserskih rukavica. Social Mentions, napravljena od strane Sprout Social, predstavlja sjajnu alatku za merenje Brand Reputation managementa. Funkcionalnost ove alatke ogleda se u mogućnosti da efikasno pronađe informacije gde god se ime vašeg brenda pojavilo na Internetu. Možete pratiti gotovo 100 social media kanala, uključujući tu i velike igrače poput Facebooka, Googla, Twittera i Youtube. Takođe Social Mentions poseduje i analitički deo koji može izmeriti raspoloženje prema vašem brendu u određenom trenutku.

Social-Mentions
Cena

Besplatno.

Kreiranje sadržaja

Trendspottr

4. Ključna strategija u povećanju vidljivosti vaše content marketinške kampanje je praćenje i uključivanje u dostupne trendove ili takozvano trend jacking. Kako se efikasno priključiti trendu pre nego on postane mejnstrim? Odgovor na ovo pitanje je alatka Trendspottr koja analizira sadržaj i podatke sa društvenih mreža te na taj način otkriva koji trendovi će postati aktuelni u sledećih nekoliko sati ili dana i na taj omogućava vam da kreirate moćan i relevantan sadržaj koji će podići vidljivost i prisutnost brenda. Takođe, ova alatka ima mogućnost identifikovanja takozvanih uticajnih ljudi u vašem domenu, te na taj način možete stići do njih pre konkurencije.

Trenspottr-Good
Cena

Trendspoter možete koristiti 14 dana u free trial veziji, dok pro verzija košta 199$. Ukoliko se uklapa u vaš marketinški budžet ovaj alat definitivno predstavlja vrednu investiciju.

Twitter

Tweepi

5. Twitter je društvena mreža poznata po brzom tempu deljenja informacija i komunikacije.  Alat Tweepi olakšava delovanje na Twitteru nizom svojih funkcionalnosti poput analize angažovanosti i aktivnosti vaših pratilaca. Pored toga u sklopu ove alatke možete ukloniti uspavane tj. neaktivne korisnike, ali i uzvratiti follow korisnicima koji vas prate. Ukoliko želite uredan Twitter nalog i komunikaciju sa relevantnim korisnicima Tweepi predstavlja dobar izbor. Tweetpi

Cena
U zavisnosti od potreba možetei izabrati između dva paketa SILVER (7,49$ mesečno)  i PLATINIUM (14.99$ mesečno).

Facebook

Facebook Custom Audiences

6. Facebook Custom Audiences je neophodan alat ukoliko se reklamirate na Facebooku.  Putem ove alatke možete ubaciti email liste direktno sa excel fajla ili sa vaše mail-chimp liste. Na taj način možete kreirati ciljnu grupu. Ista stvar funkcioniše i sa Google+ krugovima ili čak posetiocima vašeg sajta. Efikasno korišćenje Facebook custom audiences nesumljivo će višestruko povratiti uložen novac u vašoj Facebook kampanji.

Facebook-custom-audiences
Cena

Besplatno

Instagram

Iconosqaure

7.  Iconosquare je Facebook Insights Instagrama. Ova alatka ima sveobuhvatnu analitiku koja omogućva praćenje angažovanosti svojih pratilaca i medija, istoriju rasta, hastagove koji su u trendu, demografske podatke i slično. Poput Facebook Insights, Iconosquare na osnovu podataka procenjuje koji sadržaj odgovara, a koji ne odgovara vašoj ciljnoj publici te na osnovu toga možete efikasno isplanirati vašu content marketing strategiju. Dodatne funkcionalnosti Iconosquare alatke odnose se na informacije o korisnicima koji vas više ne prate, o korisnicima koji nisu uzvratili follow, ali i mogućnosti da uklonite korisnike koji više nisu aktivni.

Iconosquare
Cena

Analitika je besplatna, ono što ne ulazi u free verziju jeste mogućnost promocije vašeg Instragram naloga.

 

Da li ste bili u prilici da koristite neku od gore navedenih alatki? Podelite sa nama vaša iskustva?