Iako je 2011. godine najavljivan kao “ubica Facebook-a” Google+ se tokom svog postojanja suočio sa brojnim problemima, poput pada popularnosti i nemogućnosti privlačenja novih, ali i zadržavanja postojećih korisnika.
U julu 2015. godine kompanija je, svesna situacije, najavila promene sa ciljem unapređenja postojećeg korisničkog iskustva, ali i privlačenja novih korisnika. U avgustu ove godine, Google+ mreža imala je 300 miliona akivnih mesečnih korisnika.
Fokus na Google+ Communities i Collection
Na svom zvaničnom blogu, Google+ juče je predstavio redizajniranu platformu koja u osnovni fokus stavlja Communities i Collections. Google+ Communities sa 1.2 miliona novih korisnika dnevno, predstavlja pandan Facebook i LinkedIn grupama i omogućava brže i efikasnije povezivaanje sa ljudima istih interesovanja, kao i praćenje aktuelnih tema. Sa druge strane, još veći rast beleži Google+ Collections opcija koji omogućava grupisanje postova po temi, što predstavlja koncept sličan Pinterestu.
Stavljanje dva Google+ servisa sa najvećom tendencijom rasta u fokus novog dizajna, prestavlja donekle i logičan izbor u svetlu sve učestalijih negativnih predviđanja o opstanku ove društvene mreže.
Iz Google+ ističu da će ovim dizajnom pronalaženje zanimljivog sadržaja u skladu sa interesovanjima biti lakše i jednostavnije.
Da li će i koliko ove promene uspeti da vrate korisnike ili privuku nove ostaje da vidimo.