Tri saveta za uspešan Image Marketing na društvenim mrežama

Slika vredi više od hiljadu reči. Bilo da ste novi u digitalnom marketingu ili već duže vreme vodite stranicu na društvenim mrežama postoje određeni principi prilikom odabira fotografije uz odgovarajući tekst. Na prvi pogled ovo može izgledati kao jednostavan zadatak, međutim, dobro kreiranje sadržaja nikako ne podrazumeva postavljanje nasumične fotografije uz istovremeno očekivanje fantastičnih rezultata. Poput svakog drugog marketing dela i Image Marketing zahteva posebnu pažnju, planiranje i analizu.

Ukoliko posmatramo aktivnosti na društvenim mrežama možemo uočiti trend da upravo oni postovi koji u sebi sadrže fotografiju dovode do veće angažovanosti. Istraživanja su pokazala da angažovanost korisnika na Fejsbuku u proseku za 37% ide u korist postova sa fotografijom, u odnosu na postove sa samostalnim tekstom. Slična stvar je i sa Tviterom. Tvitovi sa fotografijom proizvode duplo veću angažovanost za razliku od “običnih” tvitova od 140 karaktera. Takođe, ne smemo isključiti da je popularnost Printeresta i Instagrama, društvenih mreža čiji je prioritet fotografija, rapidno u porastu.

tri najznačajnija standarda koje treba ispoštovati prilikom odabira fotografija?

Kvalitet fotografije

Prvi uslov uspešnog Image Marketinga je dobar kvalitet i rezolucija fotografije. Fotografija mora privući pažnju korisnika u momentu kada se pojavi, stoga ukoliko se ne bavite fotografijom ili imate malo iskustva u fotografisanju obratite se profesionalcima jer će se uloženo višestruko isplatiti.

Kreiranje vizuelnog sadržaja razlikuje se od mreže do mreže. Prostor namenjen fotografijama je jasno definisan i rezolucije se razlikuju u zavisnosti od toga na kojoj društvenoj mreži predstavljate ili reklamirate svoj proizvod ili kompaniju. (Fejsbuk, Tviter, Printerest itd.). Proverite da li ste ispoštovali standarde vezane za veličinu slike na pravi način, čime smanjujete mogućnost lošeg prikaza fotografija što može negativno uticati na vaš nastup i ugled na društvenim mrežama.

Kao i za marketing u celosti, tako i za efikasan Image Marketing ključ je u poznavanju i razumevanju ciljne grupe i publike koja vas prati. Neophodno je razmisliti šta je ono što vas izdvaja od konkurencije, koji su originalni načini za ’udvaranje’ ciljnoj grupi i šta je to što vas može izdvojiti iz mase i učiniti drugačijim. Kreativnost i inovativnost je u ovom segmentu od ključnog značaja.

kohls

Dobar primer image marketinga i poznavanja navika ciljne grupe kojoj se obraća predstavlja Kohls. Kombinovanjem aktuelne ponude i trendova, kreirana je odevna sugestija za korisnike.

Poziv na akciju

Kvalitetnu fotografiju mora pratiti i adekvatan poziv na akciju. Poziv mora biti dovoljno konkretan, ali na način da izbegne zamku od upadanja u teren direktne prodaje. Ključ je suptilnom kreiranju sadržaja i pridobijanju posetilaca gde se sa jedne strane pruža nagoveštaj onoga što se očekuje, dok sa druge strane ukazuje na korist koju posetioci uživaju time što su odgovorili na poziv.

yogurt

Yogurtland predstavlja sjajan primer konkretnog poziva na akciju kojim su pogođene dve ciljne grupe i roditelji i đaci.

Takođe, odabiru fotografija značajno može doprineti i praćenje trendova u online svetu što može biti koristan i dobar način praćenja svetskih online tokova. Priključiti se trendu, a biti originalan, najveći izazov je u ovom segmentu. Treba napomenuti čuveni selfi sa dodele Oskara voditeljke i komičarke Ellen DeGeneres koji je postao najritvitovaniji tvit u istoriji sa više od tri miliona ritvitova i dva miliona fejvova koji je posledično doveo do masovne ekspanzije grupnih selfija koje su jednako koristili kako obični korisnici društvenih mreža tako i kompanije sa većim ili manjim uspehom. Pored toga, ove godine bili smo svedoci i globalnog trenda vezanog za Svetsko prvenstvo u fudbalu.

Ostanite u fokusu

Ovo je najočigledniji, ali u isto vreme i najvažniji faktor koji određuje Image Marketing. Čak i ukoliko kreirate sadržaj koji je namenjen korisnicima, neophodno je da kontrolišete temu. Odlazak u širinu može rezultirati gubitkom fokusa. Naravno, ne postoji jasno pravilo o zabrani postavljanja slika koje ne pripadaju vašem miljeu. Međutim, neophodno je napraviti balans u kreiranju sadržaja koji je relevantan za posetioce i tema koje su aktuelne. Zomato, sajt koji povezuje ljubitelje dobre hrane sa restoranima efikasno je odgovorio ovom izazovu.

zomato

 

Možemo zaključiti da dobar Image Marketing podrazumeva kvalitetne fotografije koje su relevantne za vaše korisnike i imaju konkretan poziv na akciju.
U tom procesu najviše će vam pomoći dobro planiranje i analiza.

Ostavi komentar