Projekat Isuzu – od ideje do realizacije

Vrlo često imamo priliku da radimo na interesantim projektima iz oblasti razvoja web i mobilnih aplikacija. Mnogi klijenti nam se obraćaju sa konkretnom idejom i planom projekta, potrebnim materijalima i željama. Postoje i oni koji žele da se za njih u potpunosti sve osmisli i traže kompletno rešenje – od ideje do realizacije. Iako komplikovaniji, ovakvi projekti pružaju nam mogućnost da damo svoj kreativni maksimum, zato su nam posebno dragi. Jedan od skorijih projekata ovakvog tipa bio je Isuzu.

Povod za razgovor sa našim klijentom Trio motors d.o.o. bilo je ozvaničenje statusa ovlašćenog prodavca i servisera vozila japanskog brenda Isuzu. Na zahtev klijenta, potrebno je bilo izraditi kompletno web rešenje koje bi pomoglo konvencionalni način prezentovanja vozila u salonu i obuhvatilo detaljno predstavljanje modela Isuzu D-Max, svih njegovih varijanti, mogućnost pregleda i odabira dodatne opreme, poručivanje, kao i zakazivanje test vožnje ili servisa.

Bez materijala nema zanata

Najveći problem našeg projekta bilo je nepostojanje bilo kakvog materijala sa kojim bismo mogli da započnemo rad. Ovo je značilo da zaista krećemo od nule. Sledilo je temeljno „prekopavanje” interneta u cilju pronalaženja nekih fotografija i kataloga koji bi nam služili kao smernica u radu. Možemo reći i da je ovo prvi projekat kod koga smo imali mogućnost da se izuzetno dobro upoznamo sa zahtevima ciljne grupe, ali i da sami isprobamo proizvod. S obzirom na to da materijale nismo imali, dobili smo testno Isuzu D-Max pikap vozilo na korišćenje uz zadatak da napravimo što bolji sadržaj za budući sajt.

Kako bismo napravili autentičan materijal za naše tržište, zaputili smo se na više karakterističnih i geografski veoma različitih predela naše zemlje u skladu sa namenom ovog tipa vozila. Prve fotografije i video materijali nastali su na teritoriji Vojvodine, tačnije Novog Sada, Subotice i okoline. Kako je Isuzu D-Max pikap vozilo namenjeno poslovnim korisnicima koji imaju potrebe za prevozom robe, alata i materijala, ovo je bilo idealno mesto da se pokaže namena ovog vozila.

isuzu_d-max_pikap_vojvodina_mint_services_blog_001
Druga destinacija bili su obronci planine Čemernik, Vlasinsko jezero i krajolici u blizini varošice Predejane, na krajnjem jugu Srbije gde su 4×4 i terenske mogućnosti ovog vozila maksimalno došle do izražaja. Iako je u pitanju pikap vozilo, izuzetno je dobro obavilo funkciju jednog porodičnog automobila u koji je uspela da se spakuje naša malo veća ekipa. 🙂

isuzu_d-max_pikap_predejane_02
Fotografije napravljene na ovim lokacije dale su nam dobru osnovu za dalji rad.

Organizacija, dizajn, copywriting

Odavno je izrada neke web prezentacije prevazišla puko sklapanje tabela i pakovanje sadržaja u iste. Danas se pod tim terminom podrazumeva i kreativnost van okvira weba koje zahteva oštro oko i jasnu viziju. Nakon sređivanja materijala sa fotografisanja, trebalo je sve to spakovati u skladnu celinu, poštujući brend standarde kompanije Isuzu. Paralelno, tekle su pripreme copywritinga i svih materijala koji bi trebalo da se nađu na sajtu.

isuzu_d-max_dizajn_mint_services_blog

U ovom delu projekta, veoma je važna jasna komunikacija sa klijentom. Treba saslušati i što je moguće više ispoštovati želje klijenta, ali takođe treba znati kako iskoordinisati sve zahteve u nešto što može biti interesantno posetiocima, kojima je ovaj sajt namenjen. Konačno, kroz par iteracija, finalni dizajn je bio spreman.

Development i konsalting

Zamisao našeg klijenta bila je da sajt ima mogućnost pregleda, odabira i poručivanja vozila sa dodatnom opremom, kao i zakazivanje test vožnje ili servisa. Između ostalog, bilo je potrebno napraviti takav sistem koji bi pravio predračun za korisnika i obaveštavao klijenta o tome šta je poručeno. Kod ovakvih projekata važno je misliti korak unapred, planirati funkcionalnosti koje možda klijent nije u stanju da sagleda u startu. Predložili smo da se umesto klasičnog načina obaveštavanja mailom napravi kompletan sistem koji prati šta se dešava i daje mnogo više infomacija od jednog maila.

Za ovakve stvari klijenti možda u startu nemaju uvek sluha. Naša uloga ovde nije samo da radimo po naredbi klijenta, nego i da znamo da kažemo ne, ali i posavetujemo kada je to potrebno. Važno je ukazati na potrebu i potencijal takvih izmena u okviru projekta, uz edukaciju o tome šta su aktuelni trendovi. Pored standarnih opcija u okviru frontenda sajta, osmišljen je „Isuzu control centar” u bekendu, pomoću koga klijent može unositi dodatnu opremu, pregledati zakazane test vožnje, servise, pregledati konfiguracije poručenih vozila i delova i koji predstavlja izuzetan alat prodaje.

110%

Na osnovu ove priče, možete zaključiti da često morate raditi i više nego što je u opisu vašeg radnog mesta. Osvojiti neku planinu, a i čučati u senu. Ako želite da napravite dobar projekat, morate da „uđete u glavu klijentu”, da upoznate industriju i naučite kako stvari tu funkcionišu da biste dobili zadovoljnog klijenta. To naravno nije uvek lako, ali kad se sve sabere i „podvuče crta”, imate uspešan projekat iza vas, više iskustva i klijenta koji će vas uvek uzeti u obzir kod budućih projekata. A i ponekad se desi i prilika da se usred posla malo i odmorite.

isuzu_d-max_front_mint_services_blog

7 komentara

Komentari su zatvoreni.