7 besplatnih alata za analizu web sajta

Imate web sajt, ali niste zadovoljni brojem posetilaca? I pored svih napora i ulaganja, broj konverzija nije u skladu sa planovima za ovu godinu? Kada dođe do ovakvih situacija, prvi korak je pronaći razlog zašto je do problema došlo. Tada na scenu stupa analiza sajta.

Srećom, na tržištu postoji veliki broj alata čiji je posao da urade upravo to. Pažljivim proučavanjem dobijenih podataka mogu se identifikovati problemi sa sajtom, bilo da je u pitanju brzina učitavanja stranica, nedovoljna optimizacija za Google (SEO), problem sa prikazivanjem na mobilnim uređajima i slično.

U ovom tekstu pozabavićemo se alatima koji su besplatni ili poseduju besplatnu verziju i koji brzo i efikasno mogu izvršiti analizu sajta i pružiti više informacija o SEO “zdravlju” sajta. Predlažemo vam da ovaj članak sačuvate kako biste u svakom momentu imali listu alata kojima se možete vratiti onda kada vam zatreba analiza SEO indikatora, provera brzine učitavanja strane, analiza konkurencije ili kreiranje izveštaja o stanju sajta.

Brzina učitavanja sajta

Prema poslednjem Think With Google istraživanju koje je obuhvatilo analizu 11 miliona stranica u 213 zemalja, više od 53% posetilaca na mobilnom uređaju napušta stranicu ukoliko se ista učitava duže od 3 sekunde. Ono što takođe zabrinjava jeste i informacija da kako se brzina učitavanja kreće od jedne do deset sekundi, tako se i mogućnost napuštanja stranice povećava za 123%.

Za proveru brzine učitavanja stranica mogu vam pomoći sledeći alati:

GTmetrix

GTmetrix je jednostavan alat koji su ovoj bazičnoj verziji omogućava besplatnu analizu brzine učitavanja sajta, neophodno je samo da ukucate adresu u glavno polje i kliknete na “Test your site”.

gmetrix homepage

Ukoliko nemate registrovan nalog neophodno je sačekati nekoliko minuta. Sa prijavljenim nalogom čekanje na rezultate analize je znatno kraće.

Kao rezultat dobijaju se podaci o performansama sajta, brzini učitavanja i veličini stranice.

gmetrix rezultati

Ispod se nalaze predlozi za unapređenje koji su sortirani prema oceni, tipu i prioritetu. Prazna ili crvena skala je indikator kritičnih tački koji zahtevaju poseban rad što pre. Takođe, klikom na bilo koju od preporuka može se videti koji tačno segmenti sajta zahtevaju optimizaciju.

rezultati gmetrix

 

PageSpeed Insight (Google)

Sledeći alat koji vam može pomoći je PageSpeed Insight koji poput GTmetrix-a analizira brzinu učitavanja sajta (mobilni uređaji i desktop računari) i daje predloge za unapređenje.

Page speed google results

Predlozi se dele na dve sekcije: Mogućnosti (Opportunities) i Dijagnostika (Diagnostics). Sekcija Opportunities daje predloge na koji način mogu da se poboljšaju performanse stranice, pri čemu svaki predlog u listi procenjuje koliko će se stranica brže učitavati nakon što se optimizacija završi. Diagnostics, sa druge strane, pruža informacije o tome koliko se stranica pridržava najboljih praksi kada je web razvoj u pitanju.

BONUS

Test my Site (Think With Google)

Još jedan alat iz Google kuhinje koji može biti zanimljiv je Test My Site koji može pomoći prilikom analize brzine učitavanja stranica na mobilnim uređajima.

think with google tool test my site

Nakon unosa domena, neophodno je odabrati državu i mobilnu mrežu. Za potrebe ovog članka, kao primer smo uzeli aliexpress.com. Kao što se može videti na slici dole, mobilna verzija aliexpress.com se učitava za 1.9 sekundi u Americi, što predstavlja prosečnu brzinu učitavanja.
test my site results aliexpress

Ovaj alat  takođe nudi mogućnost upoređivanja brzine učitavanja stranice u odnosu na sajtove konkurencije, ali i kalkulator na osnovu kog se može dobiti procena povećanja prihoda ukoliko se trenutna brzina učitavanja stranica smanji.test my site evaluate

Poput GTmetrix-a i PageSpeed Insight alata, i Test My Site takođe daje predloge za unapređenje, kao i mogućnost generisanja izveštaja koji se može poslati timu koji se bavi optimizacijom ili služiti kao plan za dalje korake.

SEO analiza

SEO Site Checkup

SEO Site Checkup je alat koji u svojoj besplatnoj verziji može detektovati potencijalne probleme kada je optimizacija za Google u pitanju.

SEO Site Checkup homepage

Nakon unosa URL-a dobija se ocena optimizovanosti sa listom potencijalnih problema i grešaka. Ispod grafikona nalazi se lista za predlozima za unapređenje, a sam izveštaj se može preuzeti u .PDF formatu ili poslati na emaill.

seo site checkup results

Rezultati analize su podeljeni na 5 sekcija koje obrađuju različite segmente neophone za SEO analizu.

Common SEO Issues sekcija daje analizu o korišćenju ključnih reči, glavnim meta tagovima (meta description, meta title, alt tagovi), utvrđuje da li postoji robots.txt, sitemaps, instalirana Google analitika i dr.

Speed optimization sekcija proverava performanse poput veličine stranice, kompresije, keširanja, minimizacije, brzine odziva servera…

Server and security odeljak daje više informacija vezanih za bezbednost, na primer, da li sajt prikazuje potencijalno poverljive informacije u svom kodu i slično.

Mobile usability prikazuje kako web sajt izgleda na mobilnom uređaju, odnosno da li je prilagođen za prikazivanje na različitim mobilnim uređajima.

Advanced SEO sekcija daje informacije o tome da li se na sajtu koriste no index, canonical, nofollow tagovi, da li postoji posebno napravljena 404 stranica i dr.

WEB HOSTING

 

Predstavi ideju, biznis ili uslugu na internetu i uz web hosting pakete odaberi najbolje za svoj blog, online prodavnicu, portfolio ili web aplikaciju.

Saznaj više

SEO Analyzer

SEO Analyzer je još jedan besplatni alat koji može dati više informacija o SEO statusu sajta.

seo analyzer homepage

SEO Analyzer će ukazati na sve SEO greške koje se trebaju ispraviti kako bi se rangiranje sajta na Google pretraživaču poboljšalo. Spisak zadataka prikazan je po težini i uticaju na SEO nakon optimizacije, a svaka stavka poseduje i detaljno objašnjenje i uputstvo za rešavanje.

SerpStat

SerpStat je multifunkcionalan SEO alat koji u svojoj besplatnoj verziji daje dosta zanimljivih informacija kako o samom sajtu, tako i o sajtovima konkurencije.

serp stat homepage

Ovaj alat u svojoj analizi pruža informacije o saobraćaju, ključnim rečima, backlinkovima, kao i konkurenciji u organskoj pretrazi.

U svojoj besplatnoj verziji SerpStat omogućava:

  1. 10 ključnih reči na osnovu kojih se sajt rangira na prva tri mesta
  2. Trend kretanja ključnih reči u rezultatima pretrage
  3. 10 najbolje optimizovanih stranica, odnosno, stranica koje se najviše pojavljuju u rezultatima pretrage
  4. Listu konkurencije koja se rangira za svoje mesto zajedno sa vašim sajtom (postoji mogućnost upoređivanja sa posebnim konkurentom)
  5. Backlinks analiza

BONUS

Similar Web

Similar Web se može koristiti bez registracije, neophodno je naravno upisati URL sajta u označeno polje kako bi se izvršila analiza.

similar web

Izveštaj koji Similar Web daje između ostalog obuhvata:

  • Site Rank – obuhvata informacije o tome kako se sajt rangira na globalnom nivou, kako u odnosu na sajtove u određenoj državi,  kako u svojoj kategoriji.

similar web mint.rs

  • Website Audience izveštaj obuhvata informacije o ukupnoj poseti, distribuciji posete po uređajima (desktop računari ili mobilni uređaji), kao i ostalim parametrima kada je saobraćaj u pitanju (prosečna dužina posete, broj stranica po poseti, bounce rate). NAPOMENA: Brojke prikazane u ovoj sekciji mogu, ali i ne moraju da se u potpunosti slažu sa podacima koji npr. imate u svojoj Google analitici, a koja je svakako precizniji alat kada su navedene metrike u pitanju. Prilikom istraživanja sajtova konkurencije predlažemo da navedene podatke posmatrate kao okvirne cifre.
  • Visits Over Time grafikon prikazuje kretanje saobraćaja u poslednjih 3 meseca
  • Geography sekcija pruža više informacija o zemljama iz kojih pretežno sajt generiše saobraćaj
  • Marketing Channels prikazuje distribuciju posete po kanalima, odnosno prikazuje putem kojih kanala dolazi najviše poseta
  • Referrals navodi spisak glavnih referral sajtova
  • Search traffic  i Social traffic prikazuju distribuciju saobraćaja između organske pretrage i plaćenih reklama (Google Ads), odnosno društvenih mreža
  • Display Advertising

Šta nakon analize?

Dakle, prošli ste sve navedene alate i ispred sebe imate gomilu informacija i izveštaja i ne znate odakle da počnete? Možda vam možemo pomoći u tome.

Naši saveti su sledeći:

  • Stavite na papir ili u poseban dokument listu krucijalnih stavki koji zahtevaju unapređenje. Stvari koje možete uraditi sami – uradite, ostale stavke možete delegirati članovima tima koji se time bave
  • Stavku iznad ponovite i za predloge za unapređenje koje ne zahtevaju momentalnu reakciju
  • Nakon optimizacije periodično ponavljajte analize i pratite napredovanje web sajta
  • Svi navedeni alati se mogu koristiti i za analizu sajtova konkurencije. Proverite kako stvari stoje “u tuđem dvorištu” i redovno upoređujte sa vašim sajtom

 

Da li ste već bili u prilici da koristite neki od navedenih alata? Napišite nam u komentaru vaša iskustva.

Ostavi komentar