Šta je URL redirekcija, čemu služi i zašto je važna?

Kada tek krenete da razvijate svoju internet prezentaciju većina stvari izgleda jednostavno.

Međutim, kako vreme prolazi tako i sajt raste i postaje kompleksniji, svakodnevno se dodaje sadržaj i prave nove stranice, a u skladu sa brojem poseta i korisnika možete doći i u situaciju da razmatrate prelazak na viši hosting paket. Možda ste čak registrovali dodatne domene, jer želite da osigurate ime svog biznisa ili ideje tako što ćete zakupiti i najčešće ekstenzije koje prate naziv domena (na primer, uz kupovinu .rs domena, savet je da zakupite i .com i .net ekstenzije sa istim nazivom).

Kao što vidite, u online životu jednog sajta uporedo sa usložnjavanjem sadržaja i potreba, lako može doći do situacije kada će vam znanje o tome kako da preusmerite URL adresu na neki drugi URL u okviru postojećeg ili nekog drugog web sajta biti potrebno.

U nastavku teksta možete pročitati više o tome šta je URL redirekcija, koje vrste preusmeravanja postoje i kada se URL redirekcija primenjuje u praksi.

Šte je URL redirekcija?

URL redirekcija predstavlja preusmeravanje korisnika sa jedne adrese na drugu. Dakle, kada neko ukuca ili klikne na originalni URL biće preusmeren na drugo mesto u okviru postojećeg ili drugog sajta.

Iako vam možda u ovom momentu nije potrebna URL redirekcija, vrlo je verovatno da će vam nekada u budućnosti zatrebati, a znanje kako da to uradite može vam pomoći u takvim situacijama.

Koje vrste URL redirekcija postoje?

Postoji nekoliko različitih vrsta preusmeravanja URL adrese za koje treba da znate. Kao što ćete pročitati u nastavku, 301 redirekcija je najčešća i najkorisnija, ali pored nje postoje još neka preusmeravanja.

301 REDIREKCIJA

 

301 redirekcija

301 redirekcija predstavlja trajno preusmeravanje URL adrese. 301 redirekcija se najčešće koristi i njena moć je u tome što prebacuje i skoro svu SEO vrednost linka na link koji se prebacuje. Ova redirekcija se dešava i na nivou internet pretraživača i na nivou servera i sa njom možete biti sigurni da nema negativnih posledica po poziciju na pretraživačima.

302 redirekcija

Ovaj vid preusmeravanja se koristi za privremena preusmeravanja URL-ova u slučaju da želite da ih u nekom momentu vratite sa novog na stari URL. Na primer, pravite novi dizajn za vaš sajt, ali želite da preusmerite korisnike na neki drugi domen dok ne završite sa radom na sajtu.

302 redirekcija se ne koristi toliko često i ukoliko razmišljate da je koristite razmislite dva puta – možda će vam više koristiti 301 redirekcija.

Meta Refresh

Meta refresh se ne koristi tako često, ali ste se sigurno susreli sa ovom vrstom preusmeravanja prilikom učitavanja stranice. Da li ste nekada pokušali da pristupite stranici, ali vas je umesto početne strane dočekala poruka: “Originalni URL je premešten, trenutno vas preusmeravamo. Kliknite ovde ukoliko niste preusmereni u roku od 5 sekundi“? Upravo to je bio meta refresh.

Ovaj tip preusmeravanja takođe prosleđuje i deo SEO vrednosti stranice, ali ne kao 301 redirekcija. Za razliku od 301 i 302 tipova redirekcije (301 i 302 su HTTP status kodovi) koji se obično izvode na nivou servera (recimo konfiguracijom .htaccess fajla na serveru), meta refresh se implementira na nivou HTML-a definisanjem http-equiv atributa.

URL redirekcija u praksi

Sada kada smo se bliže upoznali sa tipovima preusmeravanja URL adrese koje možete koristiti, vreme je da popričamo o najčešćim razlozima zbog kojih biste želeli da koristite redirekciju na svom sajtu.

Preusmeravanje poddirektorijuma na stranicu vašeg sajta

Recimo da ste prilikom izrade web sajta želeli da uvrstite i stranicu za blog kao poddomen na sajtu, tako da će URL umesto “mojsajt.com/blog“ vama biti “blog.mojsajt.com”. Međutim, posle nekog vremena ste shvatili da želite da prebacite blog na originalnu stukturu domena. U ovom slučaju želite da izvršite preusmeravanje koristeći 301 redirekciju. Isto važi i za sve ostale slučajeve kada ste kreirali sajt ili deo sajta na poddomenu i sada želite da promenite strukturu URL-a.

Preusmeravanje stranica sa istim sadržajem na njihovu izvornu stranu

Stranice sa duplim sadržajem su česta pojava i mogu negativno da utiču na poziciju na pretraživačima. Kada imate više verzija stranica koje imaju isti sadržaj ili više linkova koji vode na istu stranicu zbunjujete Google koji pokušava da odredi koju stranicu treba da rangira. Problem sa duplim sadržajem može se rešiti preusmeravanjem “problematične” stranice na stranicu gde se nalazi originalan sadržaj korišćenjem rel=”canonical” taga koji se dodaje HTML kodu.

Ovim potezom ćete smanjiti zbunjivanje koje može da se desi kod posetilaca i ujedno unaprediti rangiranje kod pretraživača, jer na taj način pretraživači indeksiraju samo određenu verziju.

Preusmeravanje više različitih domena na jedan domen

Kao što smo već pomenuli na početku, generalni je savet da se prilikom gradnje online brenda pored glavnog domena, zakupi i identično ime domena u drugim ekstenzijama.

Ali naravno, umesto da samo kupite ove domene da bi vam stajali sa strane, možete lako da ih preusmerite na primarni domen.

REGISTRACIJA DOMENA

Registruj nacionalni, internacionalni ili personalizovani domen

Internet domen je skup podataka koji opisuje jedinstvenu administrativno-tehničku celinu na Internetu, prema pravilima DNS sistema.

Jednostavnije rečeno – domen predstavlja tvoje jedinstveno ime na Internetu. Proveri našu ponudu domena.

Saznaj više

Preusmeravanje starog domena na novi

Da li ste prvobitno napravili web sajt na domenu koji nije bio vaš prvi izbor, da bi kasnije kupili domen koji ste incijalno želeli, a koji nije bio slobodan u tom momentu? Ova situacija se dešava češće nego što mislite.

Možda ste izvršili veliko rebrendiranje i jednostavno morate da promenite ime vašeg domena.

Šta god da je bio razlog, potrudite se da napravite preusmeravanje sa vašeg starog domena na novi domen. Migracija čitavog web sajta je zahtevnija od podešavanja prostog preusmeravanja, ali je dobro mesto za početak.

Preusmeravanje starog URL-a na novi URL

Nekada morate promeniti URL postojećih stranica ili postova. Možda želite da sredite vašu trenutnu URL strukturu ili ste pomerali neke stranice pa stari URL više nema smisla.

Ako vam ovo zvuči kao nešto sto bi uradili, onda želite da koristite 301 redirekciju od starog URL-a ka novom. Ovo je posebno korisno ukoliko su vaši stari postovi već indeksirani u pretraživačima ili imate linkove ka njima skoro svuda online.

Zaključak

Kao što možete da zaključite postoji pregršt razloga da izvršite redirekciju to jest preusmeravanje na vašem web sajtu, kao i nekoliko različitih načina da to uradite. Nadamo se da sada razumete malo bolje njihovu vrednost i zbog čega je makar osnovno znanje o ovoj temi važno.

Ostavi komentar