SEO (Search Engine Optimization) predstavlja proces unapređenja vidljivosti i rangiranja jednog web sajta u organskim rezultatima na pretraživačima poput Google, Bing ili Yahoo. Ukoliko ste vlasnik ili administrirate tuđi WordPress sajt, sigurno ste upoznati s važnošću optimizacije za pretraživače (SEO) kako biste povećali vidljivost sajta i privukli veći broj posetilaca. Međutim, iako WordPress nudi brojne alate i pluginove koji olakšavaju ovaj proces, mnogi vlasnici sajtova i dalje prave neke uobičajene SEO greške koje mogu negativno uticati na njihovu rangiranost u rezultatima pretrage.
U ovom članku će biti upravo reči o tome.
Pogrešna vremenska zona
Ova greška će vam se možda retko desiti, ali s obzirom da se radi o podešavanju koji ne zahteva više od dva klika, može se dogoditi da vam promakne.
Zašto je podešavanje vremenske zone važno? Ukoliko pišete blog ili želite da podelite informacije o akcijama i promocijama, izuzetno je važno da svoje postove objavite u pravo vreme. Sa vremenskom zonom koja nije dobro setovana, vaši zakazani postovi biće objavljeni u “pogrešno” vreme, što može negativno uticati na preglede i deljenje i posledično, uticati na organsku posetu.
Vremenska zona se veoma lako podešava, tako što u okviru WordPress administracije kliknete na Settings » General i u sekciji Timezone odaberete Belgrade ili UTC+2.
Nije povezana Google Search Console sa sajtom
Google Search Console predstavlja besplatan Google alat koji vam omogućava da pratite i optimizujete svoje prisustvo u rezultatima pretrage. Povezivanjem Google Search Console alata sa svojim WordPress sajtom imaćete pristup različitim izveštajima i podacima poput:
- Performance Report – Možete videti koje ključne reči korisnici pretražuju kako bi pronašli vaš sajt, kao i koliko često se vaš sajt pojavljuje u rezultatima pretrage za određene ključne reči. Ovo uključuje podatke o broju impresija (koliko često se prikazuje), klikovima, prosečnoj poziciji i stopi klikova (CTR).
- Indexing report – Ovaj izveštaj ukazuje na to koje stranice vašeg sajta su indeksirane od strane Google pretraživača, a koje nisu.
- Sitemaps – U okviru ovog alata možete postaviti mapu svog sajta (eng. sitemap) kako biste pomogli Google-u da bolje razume strukturu i sadržaj samog sajta.
- Links report – Ovaj izveštaj pokazuje koji drugi sajtovi linkuju na vaš sajt. Podaci o povratnim linkovima mogu biti korisni za analizu vaše link-building strategije i identifikaciju potencijalnih problema ili štetnih linkova.
- Mobile usability – Google Search Console vam pruža informacije o tome kako se vaš sajt prikazuje i ponaša na mobilnim uređajima. Možete dobiti upozorenja ili sugestije za poboljšanje mobilne optimizacije vašeg sajta.
- Security issues – Ako Google primeti bilo kakve sigurnosne probleme na vašem sajtu, obavestiće vas putem Google Search Console. Na taj način možete da identifikujete i rešite probleme koji mogu negativno uticati na rangiranje i korisničko iskustvo.
Više o Google Search Console alatu i mogućnostima koje pruža možete pročitati u posebnom tekstu na našem blogu.
Odaberi bilo koji WordPress hosting paket i registruj .RS ili .COM domen besplatno!WordPress hosting + besplatni domeni
PROMOCIJA
Loša permalink struktura
Permalinkovi su u suštini URL-ovi gde se nalaze vaše blog objave i stranice. Google SEO vodič za početnike navodi da Google pretraživač koristi vaše permalinkove kako bi razumeo o čemu se radi sajtu i njegovim stranicama, kao i na koji način su one međusobno povezane. Pored toga, permalinkovi su takođe važni za posetioce sajta jer mogu pomoći pri navigaciji i kretanju po samom sajtu.
U okviru WordPress admin panela možete promeniti svoju permalnik strukturu. Samo budite oprezni ovde. Ako već imate aktivan sajt koji je indeksiran od strane Google-a, promena podešavanja permalinkova može rezultirati mnoštvom polomljenih (broken) linkova. Da biste pristupili podešavanjima permalinkova, idite na Settings » Permalinks. U većini slučajeva, korišćenje opcije Post Name je najoptimalniji izbor.
Nemate XML Sitemapu
XML sitemap je fajl koja sadrži popis svih stranica na vašem WordPress sajtu i pruža informacije o njihovoj strukturi, prioritetu i frekvenciji ažuriranja. Pružajući stukturisane informacije o svim stranicama na sajtu, XML sitemapa omogućava pretraživačima brže i efikasnije indeksiranje sadržaja. Na taj način, pomaže se pretraživačima da bolje razumeju stranice na sajtu i njihovu međusobnu hijerarhiju.
XML sitemapu možete generisati koristeći neki od SEO alata ili koristeći neki od dostupnih generatora za to poput – xml-sitemaps.com. Naša preporuka za WordPress SEO alat je All in One SEO.
Oštećeni (broken) linkovi
Neispravni linkovi su linkovi koji ne rade, što posledično dovodi do toga da se stranice ne prikazuju ispravno korisnicima. Postoji nekoliko razloga koji mogu dovesti do ove situacije:
- stranica nije dostupna
- stranica je premeštena na drugi URL bez dodavanja 301 preusmerenja
- promenjen je deo ili cela URL adresa
Oštećeni linkovi uglavnom vraćaju 404 grešku – Page not found koja objašnjava da tražena stranica ne postoji. Za popravku ove greške možete koristiti WordPress plugin Broken Links Checker.
Pročitajte više: Šta je URL redirekcija i zašto je važna?
Optimizacija fotografija
Loše optimizovane fotografije na WordPress sajtovima mogu proizvesti nekoliko negativnih posledica. Prvo, mogu značajno usporiti brzinu učitavanja stranica, što dovodi do toga da krajnji posetioci duže čekaju da se stranica učita. Samim tim, povećava se prag frustracije što negativno utiče na korisničko iskustvo, jer će posetioci napustiti sajt. Drugo, takve slike mogu opteretiti servere sajta, što dovodi do problema sa performansama.
Prilikom optimizacije fotografija predlažemo vam sledeće:
- Izaberite odgovarajući format: JPEG format je najbolji za fotografije, dok se PNG format koristi za slike sa transparentnim pozadinama i slike koje zahtevaju visok kvalitet.
- Smanjite veličinu fajla: Kompresujte fotografije kako biste smanjili njihovu veličinu, a da pritom ne izgubite na kvalitetu. Manje veličine fajla poboljšavaju brzinu učitavanja stranice, što je bitno za SEO.
- Optimizujte nazive fajlova: Imenovanje fajlova slika sa opisnim nazivima i ključnim rečima pomaže pretraživačima da razumeju sadržaj slike. Koristite kratke, opisne nazive fajlova umesto generičkih ili beznačajnih naziva.
- Podesite alt tekst: Alt tekst pruža tekstualni opis slike za pretraživače i osobe sa oštećenim vidom. Upotrebite relevantne ključne reči i opis koji najbolje opisuju sadržaj slike.
- Optimizujte veličinu i rezoluciju: Prilagodite veličinu i rezoluciju slike za prikaz na internetu. Smanjivanje dimenzija slike na optimalnu veličinu pomaže u bržem učitavanju stranice.
- Postavite sliku unutar relevantnog konteksta na stranici: Ovo pomaže pretraživačima da bolje razumeju i povežu sliku sa sadržajem stranice.
Sastavni deo naše WordPress hosting usluge je i LiteSpeed Cache dodatak koji nudi mogućnost automatske optimizacije slika, čineći ih manjim i bržim za prenos. Možete ručno vršiti optimizaciju slika ili ga konfigurisati da to radi automatski.
SEO greške se događaju
Kada je u pitanju optimizacija za pretraživače (SEO), vlasnici WordPress sajtova moraju biti svesni važnosti ovog procesa za poboljšanje vidljivosti i rangiranja njihovih sajtova. Iako su razni alati koji olakšavaju optimizaciju široko dostupni, greške koje mogu imati negativne posledice na SEO rezultate se ipak događaju. Podešavanje vremenske zone, povezivanje sa Google Search Console-om, optimizacija permalinkova, kreiranje XML sitemape i optimizacija fotografija su neki od koraka koji mogu poboljšati SEO rezultate i unaprediti ukupno korisničko iskustvo na sajtu.