Već nekoliko godina traje proces ukidanja obaveznog korišćenja pečata. I pored svih napora na brojnim mestima mogli smo da čujemo “A gde je pečat?” tamo gde mu po zakonskim propisima ipak nije mesto. Još 2012. godine kada je Zakon o privrednim društvima stupio na snagu, u članu 4. stav 2. pisalo je:
Društvo nije dužno da upotrebljava pečat u poslovnim pismima i drugim dokumentima društva, ako zakonom nije drugačije propisano.
I pored činjenice da je stupanjem na snagu Zakona o privrednim društvima 2012. godine pečat prestao da bude obavezna stavka, pojedine institucije i dalje su koristile ili zahtevale pečat pozivajući se na podzakonske akte, a pre svega na član 60. Pravilnika o poštanskim uslugama koji propisuje upotrebu pečata. Na taj način, brojna privredna društva i preduzetnici našli su se u specifičnoj apsurdnoj situaciji gde su se umesto zakona, poštovali podzakonski akti.
ZAkon o privrednim društvima – novine
Ukidanje obavezne primene pečata u poslovanju
U martu 2018. godine Vlada Srbije je usvojila Akcioni plan za ukidanje obavezne primene pečata u poslovanju koji je predviđao izmene 176 propisa i 51 obrasaca u kojima pečat na ovaj ili onaj način i dalje živi. Osnovni cilj predložene reforme jeste eliminisanje nepotrebnih administrativnih troškova, ali i olakšanje poslovanja privrede.
“Organima državne uprave, organizacijama sa javnim ovlašćenjima i javnim preduzećima, čiji je osnivač Republika Srbija, naloženo je da u roku od 30 dana izmene sopstvene interne akte i obrasce koji propisuju obaveznu primenu pečata u poslovanju.”
Prvi rezultat ovog akcionog plana dogodio se krajem maja ove godine kada je Vlada Republike Srbije poslala Skupštini nacrt izmena i dopuna Zakona o privrednim društvima koje je Narodna skupština i usvojila 08. juna 2018. godine.
Ovim zakonom propisano je da se privrednom društvu ne može uvesti obaveza upotrebe pečata u poslovnim pismima i drugoj poslovnoj dokumentaciji. Preciznije, u članu 160. propisano je da:
Danom početka primene ovog zakona prestaju da važe odredbe određenih zakona i drugih propisa u delu u kom se ustanovljava obaveza upotrebe pečata u poslovanju društava i preduzetnika.
Zakon izmenama i dopunama zakona o privrednim društvima počeće da se primenjuje 1. oktobra 2018. godine. Tekst zakona možete pročitati ovde.
Da li će početkom primene ovog zakona pečat i zvanično otići u istoriju, ostaje nam da vidimo u narednim mesecima.
Obavezna email adresa registrovana u APR-u
Jedna od novina koju je ovaj zakon doneo jeste i član 158. koji navodi sledeće:
Postojeća privredna društva, preduzetnici, predstavništva i ogranci stranih privrednih društava koji nemaju registrovanu adresu za prijem elektronske pošte dužni su da registruju tu adresu u roku od godinu dana od početka primene ovog zakona.
Dakle, privredno društvo u obavezi je da poseduje validnu email adresu, navedenu i dostupnu u registru Agencije za privredne registre. Adresa za prijem elektronske pošte mora biti registrovana najkasnije do 1. oktobra 2019. godine.
Kako registrovati email adresu u APR-u
Ukoliko ne želite da čekate početak primene ovog Zakona, svoju poslovnu email adresu možete registrovati u Agenciji za privredne registre i pre 1. oktobra 2018. godine i to dostavljanjem sledećih obrazaca:
- Registraciona prijava promene podataka obavezni podaci
- Dodatak 31 – Elektronska pošta/Internet adresa/Kontakt podaci
Link ka preuzimanju obrazaca nalazi se ovde.
Popunjene obrasce je neophodno dostaviti lično ili putem pošte na adresu sedišta APR, u Beogradu, ulica Brankova br. 5. Rok za obradu zahteva je 5 dana od dana prijema zahteva u APR-u.
Iskoristite ekskluzivni promokod BLOG10 za 10% popusta na sve Web Hosting pakete, posebno kreiran za naše čitaoce. Upišite promokod BLOG10 na checkout stranici i ne propustite priliku da unapredite svoj online prostor uz pouzdan i siguran hosting!
Poslovna email adresa
O značaju poslovne email komunikacije već je bilo reči na našem blogu, kao i tome zbog čega je poželjno da email koji koristite u svom poslovanju bude na vašem domenu i kako poslovna email adresa na nekom od besplatnih servisa poput Gmaila, Yahoo i ostalih može uticati na vašu reputaciju u očima krajnjih posetilaca.
Prednosti posedovanja poslovne email adrese su mnogostruke, ali možemo izdvojiti najbitnije:
- Poverenje korisnika
- Pouzdanost i kredibilitet
- Promocija biznisa
- Bolja organizacija tima
Kako do poslovne email adrese na svom domenu?
U zavisnosti od potreba i veličine poslovanja do email adrese na svom domenu, poput [email protected], možete doći kroz zakup shared hosting paketa koji u okviru svojih funkcionalnosti pruža mogućnost kreiranja email naloga koji u svom nazivu sadrže ime domena. Ovo e-mail rešenje zadovoljiće potrebe za e-mailom kod preduzetnika i malih firmi, međutim, iz razloga bezbednosti i preformansi nije preporučljiv za firme sa većim brojem zaposlenih ili one kompanije u kojima je protok e-mail poruka na dnevnom nivou veći. O shared hostingu kao email rešenju takođe je bilo reči na našem blogu.
Email je u današnje vreme značajan šraf u poslovanju svake firme, ne samo kao sredstvo komunikacije, već je postao i nezamenljiv deo značajnih poslovnih procesa. Danas je, pored shared hostinga, poslovni email dostupan i u sklopu posebnog hosting rešenja za email namenjenog svim onim korisnicima kojima je email komunikacija od suštinske važnosti za svakodnevno funkcionisanje biznisa i kojima je maksimalna dostupnost i bezbednost poslovnih email naloga prioritet.
Niste sigurni koje email rešenje bi najviše odgovaralo vašem poslovanju? Pročitajte naš tekst “Kako da pametno odaberete email rešenje za svoj biznis” u kojem smo detaljno opisali moguća email rešenja, kao i njihove prednosti i nedostatke.
1 komentar