Istraživanje RNIDS-a: Internet domeni u privredi Srbije 2019.

Krajem prošle godine, Registar nacionalnog internet domena Srbije (RNIDS) sproveo je istraživanje tržišta o načinu na koji privreda, odnosno, privredni subjekti koriste internet domene u svom poslovanju.

Istraživanje je uključilo 382 predstavnika preduzeća sa teritorije cele Srbije, koji su anketirani CAWI metodom (Computer-assisted web interviewing). Najveći procenat ispitanika predstavlja grupu preduzeća koji imaju do 50 zaposlenih, a dobijeni rezultati pokazuju da više od dve trećine firmi na domaćem tržištu koristi neki od nacionalnih domena (.rs ili .срб).

RNIDS istraživanje Internet domeni u privredi srbije 2019

Teme istraživanja

Istraživanje Internet domeni u privredi Srbije 2019. sprovedeno je u skladu sa smernicama Udruženja evropskih nacionalnih registara internet domena najvišeg nivoa, a cilj istog je ustanoviti stanje internet domena u Srbiji i to kroz analizu:

  1. Prepoznatljivosti i percepcije nacionalnih domena,
  2. Zastupljenosti nacionalnih domena,
  3. Broja naziva domena po preduzeću i,
  4. “Radnog veka” naziva domena u Srbiji.

Pored toga, ispitanici su bili u prilici da odgovore na pitanje koliko im je naziv domena važan za poslovanje, na koji način ga koriste i da li im je websajt važniji u odnosu na društvene mreže.

Na kraju, istraživanje je pokazalo koliko je proces registracije naziva nacionalnih domena jednostavan za krajnje korisnike i koji su kriterijumi za izbor naziva domena i registra, odnosno provajdera, kod kojeg će domen i registrovati.

Dobijeni rezultati

  • 96% ispitanika je .rs domen prepoznalo kao nacionalni domen Srbije najvišeg nivoa;
  • .rs domen je naziv domena dostojan poverenja i bezbednosti, dok je .com domen prepoznat po snazi njegovog brenda;
  • 88% je procenat produženja, tj. obnove .rs domena;
  • Preduzeća u Srbiji češće se odlučuju za registraciju .rs domena (69%), nego što je to slučaj sa .com domenom (35%);
  • Prema istraživanju, firme prosečno imaju registrovan 2,1 domen, dok njih 70,2% ima registrovan samo jedan domen;
  • 75% domena u okviru svih domenskih prostora prisutnih na domaćem tržištu registrovano je duže od 4 godine;
  • Više od 90% ispitanika odgovorilo je da im je naziv domena važan za firmu, a gotovo polovina (47%) da im je naziv domena vrlo važan za poslovanje;
  • 75% ispitanika koristi domen za adresu websajta i adresu elektronske pošte;
  • U skladu sa prethodnom stavkom, 74% ispitanika smatra da je websajt važniji u odnosu na naloge na društvenim mrežama, dok 21% podjednako vrednuje websajt i društvene mreže;
  • Pozicija u pretragama i povezanost sa geografskim prostorom jedni su od glavnih kriterijuma prilikom izbora domena;
  • Tri četvrtine ispitanika smatra da je proces registracije domena jednostavan, dok samo 2% smatra proces registracije komplikovanim;
  • Kada je u pitanju izbor provajdera osnovni kriterijumi prema istraživanju su: brza podrška, dobar poslovni imidž, jednostavna registracija i paket usluga;

Kompletno istraživanje možete preuzeti na zvaničnom sajtu RNIDS-a, na sledećem linku.

Ostavi komentar