IAB Serbia forum – Digital Day 2011

Neminovno je da se naša zemlja svakog trenutka približava trendovima koji postoje u svetu Interneta i postojanje agencija koje se bave digitalnim medijima samo govori u prilog toj činjenici. Međutim, i pored agencija tržište digitalnih medija nije do kraja istraženo i postoji potreba za dodatnom edukacijom u ovoj oblasti.

O tome da je neko prepoznao potrebu i potencijal našeg tržišta, govori i činjenica da se u martu ove godine osniva IAB (Interactive Advertising Bureau) Serbia, kao udruženje koje se aktivno bavi pružanjem podrške razvoju Internet marketinga. Sa željom da utiče na razvoj lokalnog digitalnog i interaktivnog tržišta putem adekvatnih sadržaja, organizuje IAB Serbia Digital Day 2011, kao prvi u nizu događaja čiji je osnovni cilj edukacija i povećanje transparentnosti tržišta promocijom evropskih IAB vrednosti na lokalnom nivou.

Za osnivanje IAB Serbia zaslužni su predstavnica kompanije Httpool i izvršni direktor IAB Serbia – Gabrijela Stjepanović i generalni direktor Trident Media Group i predsednik skupštine IAB-a – Uroš Ignjačević. Okupljene od strane IAB Serbia, kompanije koje su dale najznačajniji doprinos razvoju digitalnog tržišta kod nas su : Httpool Online Advertising, Omnicom Solutions, Ringier Axel Springer, B92, Direct Media, Trident Media Group, Media House i One Media (Zenith Optimedia).

Digital Day 2011 IAB Serbia

Promocija digitalnih medija i prednosti u oglašavanju koje pružaju u odnosu na standardne vidove poput štampe i televizije bila je 20. aprila u Sava Centru, u okviru manifestacije Digital Day 2011, na kojoj suprisustvovali brojni domaći i strani stručnjaci iz oblasti advertajzinga i digitalnog marketinga.

Na konferenciji su kao predavači učestvovali :

  • izvršni direktor IAB Serbia – Gabrijela Stjepanović
  • Jaroslaw Sobolewski, Generalni direktor IAB Poland/IAB CEE
  • Aleksandar Krstić, IQ Mobile Austrija (član IAB Austria)
  • Márk Gémesi, Carnation (član IAB Hungary)
  • Tom Ollerton, Skive (IAB UK Social)
  • Andrew Felbert, Nielsen Online (član IAB UK)
  • Milana Glišić, Unicast (član IAB US)
  • James Davis, MTV Networks
  • Predstavnici IABulgaria, IAB Hungary, IAB Romania itd.
  • Predstavnici domaćih online medija, medijskih agencija i oglašivača.

Kao zaključak svih učesnika panela bio je da je Srbiji zaista neophodna edukacija svih onih koji se kreću u ovoj sferi biznisa, ali i da je veoma važno praćenje svetskih tokova i stremljenje ka njima u vidu što većeg investiranja u Internet oglašavanje. Za ostvarivanje ovakvih ideja biće potrebno da prođe još malo vremena s obzirom na to da se Srbija suočava i dalje sa problemima – kao što su teško imovinsko stanje građana koje uslovljava opremljenost novijim računarima, nepostojanje ili spore Internet konekcije i nedovoljno poznavanje mogućnosti Internet oglašavanja.

Jedno je sigurno, osnivanjem IAB Serbia, Internet i digitalni marketing dobija asocijaciju koja će omogućiti razvoj ove oblasti kao što se to već odvija u razvijenijim zemljama u regionu i svetu.