Universal Analytics – sledeća generacija podataka

Još u oktobru 2012. godine, Google je najavio Universal Analytics kao sledeću verziju Google Analytics alata. Universal analytics donosi mnogo promena, a prvo što upada u oči jeste promena u kodu za praćenje; Universal Analytics predstavlja analytics.jscode kao primarnu metodu prikupljanja podataka umesto ga.js-JavaScript koda koji je korišćen do sada.

Novi alat je javno dostupan u Beta verziji, što znači da ga svi mogu još danas testirati, a svrha ovog članka jeste naučiti sve zainteresovane kako započeti koristiti Universal Analytics.

Google Analytics – struktura naloga

Pre nego započnemo sa konfiguracijom Universal Analytics, razjasnit ćemo nekoliko stvari o Google Analytics nalozima.

Postoje tri glavna nivoa, dostupna nakon logovanja na Google Analytics:

  1. Nalozi (Accounts) – brinu se za organizovanost sajtova
  2. Vrednosti (Properties) – brinu se za slanje podataka na pravu adresu. Svaka vrednost ima svoj ID koji izgleda ovako UA-XXXXXX-X
  3. Profili (Profiles) – služe za kontrolu prikazivanja podataka u izveštajima

Kada korisnik gleda izveštaj, on u stvari gleda profil koji je izvukao podatke iz jedne od vrednosti. A ta vrednost je deo jednog naloga.

Universal Analytics – podešavanje

Prvo što je potrebno uraditi jeste postaviti novu vrednost (property), koja će se brinuti o slanju podataka na pravu adresu bez gubitka starih podataka. Ovako postavljen Universal analytics će slati podatke na dva različita mesta, a korisnik će imati dostupne podatke i u Google Analytics i u Universal Analytics.

Dok Google ne pronađe način migracije starih podataka (za one koji već koriste Google Analytics) preporučuje se korišćenje obe verzije praćenja (preko standardnog koda i novog Universal Analytics koda).

Kreiranje nove vrednosti (properties) u Universal Analytics

    1. Nakon logovanja na Google Analytics potrebno je kliknuti Admin dugme.admin
    1. Selektovanje naloga za koji se želi koristiti Universal Analytics
    2. Klik na “+ New Property” dugmenew_property
    3. Izbor “Web site” opcije koja će ponuditi klasično praćenje ili praćenje preko Universal Analytics.

universal_analytics-izbor

    1. Unošenje osnovnih informacija potrebno je potvrditi klikom na “Get Tracking ID” dugme. Sa ovim korakom Universal Analytics Property je kreiran, a korinik dobija novi kod za praćenje.

zavrsno_podeaavanje

Universal Analytics – instaliranje

Nakon kreiranja vrednosti sledeći korak je preuzimanje koda za praćenje i njegova instalacija na sajt. Posebna pažnja je potrebna na to da se kod umetne pre taga.

Već je napomenuto da je novi Universal Analytics kod drugačiji od klasičnog koda, a ako korisnik želi koristiti Universal Analytics i Google Analytics u isto vreme pratit će sve dva puta. Ali ovo nije zabrinjavajuće i neće izazvati nikakve probleme sa dostupnim podacima.
Svi koji više ne žele pratiti podatke iz klasičnog Google Analytics jednostavno trebaju skloniti sa sajta stari kod za praćenje.

Šta nam je novo doneo Universal Analytics

Interfejs je skoro isti kao i za klasični Google Analytics, svi oni koji ne provode puno vremena u Google Analytics neće ni primetiti razliku. Šta je sve novo moguće je pročitati ovde.

Nekoliko bitnijih novosti:

      1. Više kontrole kada govorimo o podešavanjima
      2. Ručno podešavanje dimenzija i metrika
      3. Novi protokol merenja
      4. Novi cookie za identifikaciju posetioca
      5. eCommerce kod za praćenje je potpuno novi blok koda.

Da li se prebaciti na Universal Analytics?

Odgovor na ovo pitanje zavisi od toga koliko je korisnik izvršio prilagođavanja u dosadašnjem Google Analytics. Ako nije otišao dalje od instalacije standardnog koda za praćenje, podešavanja događaja i ecommerce praćenja, prelazak na Universal Analytics neće biti težak i zahtevan posao. Taj posao je bolje uraditi odmah zato što će Universal Analytics svakako zameniti Google Analytics u dogledno vreme. Preporuka za kraj, sačuvajte stare podatke. Nikad se ne zna da li će Google ponuti migraciju starih podataka u Universal Analytics.

 

Izvor: analytics.googleblog.com

Ostavi komentar