4 saveta za kreiranje kvalitetne email liste

Tokom godina često se mogla čuti fraza da je email marketing mrtav. U početku je to bilo zbog velike količine SPAM poruka, potom je usledila rastuća popularnost društvenih mreža koja je komunikaciju sa emaila prebacila na druga online mesta, da bi se prošle godine ova rečenica ponovo mogla čuti zbog stupanja na snagu Uredbe o zaštiti podataka o ličnosti (GDPR).

I pored svih mračnih prognoza, email marketing svakako nije mrtav, a tome u prilog govore i brojne statistike koje ukazuju na nesmanjenu ulogu ovog oblika marketinga, kako u komunikaciji, tako i u promociji proizvoda i usluga.

Šta je email marketing?

Ako želimo da se bavimo definicijama, email marketing se može okarakterisati kao marketing koji koristi email kao osnovno sredstvo komunikacije između pošiljaoca, uglavnom firme, i primaoca poruke koju čine korisnici usluge ili grupa ljudi zainteresovana da konzumira određeni sadržaj.

Za uspešan email marketing, pored atraktivne ponude i pružanja relevantnih informacija, neophodno je posedovanje kvalitetne email liste. Šta znači kvalitetna email lista? To je svaka lista email adresa koju čine korisnici usluge ili ljudi koji su se prijavili na newsletter, ili jednostavnije – lista koja oslikava osobine ciljne grupe kojoj se neko obraća. Građenje ovakvih lista je posao koji zahteva vreme, ali sa druge strane donosi i značajne rezultate.

Za razliku od njih, kupovina već “gotovih” email lista nije pametna opcija, pre svega jer se nikada ne zna na koji način su prikupljene email adrese, da li su uopšte u funkciji i najbitnije, sva je prilika da se u takvim listama ne nalazi ciljna grupa kojoj je sadžaj namenjen.

Pročitaj više: Zašto ne treba kupovati e-mail liste

Email liste koje se samostalno grade imaju bolji efekat od kupljenih. Ove liste predstavljaju spisak onih ljudi koji su se pretplatili na newsletter i koji su samom prijavom izrazili želju da saznaju više o poslovanju, a tokom vremena mogu postati i dugoročni korisnici usluge ili proizvoda.

Alati za slanje newslettera

Građenje email liste ide ruku pod ruku sa adekvatnim email rešenjem za slanje newslettera i ostalih promotivnih poruka. Na tržištu postoji veliki broj alata čiji je cilj upravo to, a najpoznatiji među njima su svakako MailChimp, GetResponse, CampaignMonitor i ostali.

Kako izgraditi kvalitetnu email listu?

Presonalizacija email poruka i formi za prijavljivanje

Ljudi žele da čitaju sadržaj koji je relevantan i njima namenjen. U tom pogledu, dobra stvar kod email lista je mogućnost segmentacije. Šta to znači? Svaka email lista se može podeliti tako da odgovara posebnoj grupi ljudi u okviru iste. To može biti podela na fizička i pravna lica, segmentacija korisnika po polu ili godinama i slično. Tako segmentirana email lista osigurava da će svaki pretplatnik dobiti poruku koja je kreirana baš po njegovim potrebama i karakteristikama.

Na primer, prodajete mušku i žensku odeću, ali tokom letnjih meseci nudite popust samo na ženske kupaće kostime. Slanje email poruke celoj listi kontakata neće proizvesti očekivane rezultate, jer polovinu pretplatnika čine muškarci kojima svakako kupovina ženskog kupaćeg kostima nije visoko na listi prioriteta. Segmentacijom email liste po polu, poruku o popustu možete poslati samo osobama ženskog pola, čime ste poruku usmerili ka pravoj publici i povećali šanse da vaš email bude pročitan, a popust iskorišćen.

Najbolji način za prikupljanje tačnih podataka o pretplatnicima jeste postavljanje pravih pitanja u prijavnim formama. Pravi primer za to je prijavna forma koju TOPSHOP ima na svom sajtu. Kratka i slatka forma, ali i dalje sakuplja sve potrebne informacije koje će im pomoći da segmentiraju svoju email listu kao što su podaci o državi, datumu rođenja, da li se radi o studentima ili ne.

 

toshop newsletter

Sa tačnim podacima personalizacija i segmentacija email poruka može da počne. Na primer jedan od načina je da u predmetu ili telu email poruke koristite ime kao što je to Dropbox uradio.

dropbox email personalization

 

Kreiranje kvalitetnog sadržaja

Relevantna i dobro osmišljena content strategija u velikoj meri može privući potencijalne kupce, ali što je još važnije, izgraditi odnos sa čitaocima koji će dugoročno dati dobre rezultate. Ukoliko posedujete blog, neophodno je posedovati posebnu email listu koja će biti sastavljena od ljudi koji su se prijavili na newsletter sa željom da dobijaju nove tekstove od vas na nedeljenom i mesečnom nivou. U slučaju da ste vlasnik B2B preduzeća, možete napraviti e-book iz svoje sfere poslovanja koji može predstavljati sveobuhvatni vodič putem koga će vaši kupci/korisnici usluga moći nešto novo na nauče.

Što je sadržaj koji se kreira vredniji, broj ljudi koji će želeti da se prijavi na newsletter će rasti. Sadržaj može biti u obliku blog članaka, organizacije webinara, kreiranje e-book-ova, infografika i slično. Mogućnosti za kreiranje sadržaja su danas raznovsni, na vama je samo da budete kreativni i da uložite vreme i trud.

Popust kao dodatna vrednost

Ponekad ljudima treba podsticaj da bi se prijavili na newsletter. Popusti na različite aspekte ponude, bilo da je u pitanju fizički ili virtuelni proizvod mogu pomoći u privlačenju većeg broja ljudi, dok se istovremeno dolazi do pretplatnika koji su iskreno zainteresovani za proizvod, uslugu ili sadržaj koji stvarate.

Popusti mogu biti različiti, od popusta na prvu kupovinu, preko besplatne isporuke, e-booka ili sat vremena konsultacija.

Sjajan primer za to je sajt katespade.com.

email-newsletter-signup

Više načina za prijavljivanje na newsletter

Postoji nekoliko načina da ohrabrite ljude da se pretplate na vašu email listu.

Kada je u pitanju sajt – forma za prijavu na newsletter se može postaviti na nekoliko mesta. Tako, na primer, možete napraviti posebnu stranicu koja je namenjena prijavi na newsletter, kreirati pop-up prozor koji iskače posetiocu ili poseban slajder koji se pojavljuje u donjem ili gornjem delu ekrana.

Takođe, postoji opcija da u posebnom tabu na Facebook profilu integrišete mogućnost prijave na newsletter. Dobar primer za to je Air Serbia. Ukoliko koristite MailChimp na ovom linku možete saznati kako to da izvedete.

airserbia newsletter signup facebook

Zaključak

Kupljene email liste se možda čine kao brzo i lako rešenje, ali njihove posledice mogu biti veoma ozbiljne. Proces samostalnog kreiranja email liste traje duže i zahteva određeni napor, ali brojne prednosti takvog načina kreiranja email lista su vredne ulaganja.

1 komentar

  • Milutin

    Sve je to lepo i super objasnjeno ali mene zanima jedna druga stvar. A to je da li postoji nekakvo resenje neka mogucnost da neko napravi email listu a da pritom nema nikakve stranice, blogove i tome slicno vec da krene od jedne velike nule. Ukoliko je to moguce i imate objasnjenje pomozite mi jer zelim da pokusam nesto samo me muci ovaj korak sa email marketingom… Hvala unapred!

Ostavi komentar